26. november 2008

Tilbake i virkeligheten!

Etter 2 dager på konferanse med masse inspirasjon, bar det rett tilbake i virkeligheten.

I dag har jeg brukt mye tid på småsaker, blant annet en installasjon som egentlig er veldig fort levert, men som i dag ikke var det - pga en gammel og litt merkelig proxy-løsning får jeg av og til sånne overraskelser. Heldigvis ser det ut til at vi får orden på det rimelig snart.
Men - gjorde et menneske lykkelig også, da jeg erstattet en 15 tommers skjerm, som han hadde som midl løsning, med en 20 tommers skjerm. Det er kjekt å gjøre folk glade innimellom:)

Tenker på hva en av foredragsholderne sa på konferansen, at mange av oss som er IKT-ansvarlige blir oppholdt i tekniske ting, mens det vi egentlig brenner for er å gå mer inn og hjelpe lærere og elever til bedre ferdigheter. Det er i alle fall sant for min del. Klart det tekniske er viktig, og det er gøy å få ting til å fungere, men det aller mest givende er jo å se at IKT-verktøyet blir brukt, og at det skaper læring og trivsel.

Personlig gleder jeg meg blant annet til den nye versjonen av Viten.no kommer i desember. Har brukt den gamle ( nåværende ) versjonen tidligere og har gode erfaringer med det. Elevene har likt måten å arbeide på. Det samme har jeg. Les om ny versjon av Viten på Naturfag.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar